ده راه‌هایی که فیس‌بوک بدون اطلاع من کتاب من را نابود کرد

کتاب تاریخ بیهقی یکی از کهنترین کتب تاریخی بر جای مانده از دوره غزنویان است. این اثر از بهترین کتاب های تاریخی ایران به زبان انگلیسی نیز ترجمه و منتشر شده است. بیهقی در این اثر به شرح وقایع دوران حکومت غزنویان میپردازد. هدف این کتاب روایت تفصیلی وقایع نیست بلکه تفسیر یا به قول فرانسوی ها عوام فهم کردن سطح بالا است. از برترین کتاب های تاریخی ایران کتاب جامع التواریخ است کامل درباره قوم مغول و وقایع قبل و بعد از آن. باربارا تاکمن از میان تمام حوادث تاریخی در این کتاب به بررسی چهار نمونه از بیخردیهای مهم تاریخ میپردازد. نکته مهم دیگر در این کتاب، سهل و ممتنع بودن آن است. به همین علت نام اولیه کتاب، مبارک غازانی بود و بعدها به جامع التواریخ تبدیل شد. سپاسگزاری در سراسر دوران ترجمه این کتاب از کمک ارزشمند همسرم، سپیده عندلیب، برخوردار بوده ام؛ او ترجمه را از آغاز تا پایان مطالعه کرده و با بیان ایرادها و پیشنهادهای خود سهمی به سزا در بهبود آن داشته و نیز در تهیه نمایه جامع کتاب – نمایه ای با بیش از ۳۸۰۰ مدخل که امکان دسترسی چندسویه خواننده به مفاهیم، موضوع ها، تعریف ها، آثار و اعلام کتاب را به گونه ای بسیار کارآمد و تشریحی فراهم می آورد.

The Secret کتاب

شمار فراوان طرحهای شنیدنی، که لحظه به لحظه مهمترین نکتههای موسیقایی در آنها بازگو میشود، سببِ ارتباط ملموس با موسیقی و مطالب کتاب شده و خواننده را یاری میدهد تا درست بودن برداشتهایش را از مطالب کتاب محک بزند. این دستنوشته که سال ۱۸۳۸ کشف شد به یک زبان غیرقابلکشف نوشته شده است. حدود یک دهه بعد، نسخهی تازهای از آن کتاب منتشر شد. «اسپنسر جانسون» در کتاب «قلهها و درهها» با روایت زندگی مردی ساکن در دره، شرح کاملی از فرازها و فرودهای زندگی را به مخاطبان خود عرضه میکند. آگاهی جامع و کامل از تاریخ هر سرزمین بر ملت آن واجب و لازم است؛ چراکه هر ملتی که تاریخ خود را نداند محکوم به تکرار آن است. همیشه دانستن این که اروپا چگونه توانست خود را از منجلاب عقاید پوسیده و متعصب نجات دهد برای افراد علاقمند به تاریخ جالب بوده است. به همین دلیل در این کتاب از افراد و جریان هایی سخن آمده که به نوعی در قبال مدرنیته و موضع سلبی یا ایجابی دارند، اعم از این که آنان وفادار به نظریه سیاسی امام خمینی و در تعامل با نظام سیاسی جمهوری اسلامی باشند یا نه.

سرانجام پس از 20 سال، در سال 77 دوباره مجوز چاپ گرفته و توسط انتشارات سخن عرضه میشود. از من میپرسید که این سخن به چه دلیل میگویم؛ به سبب آنکه من عذاب خدایم. اگر از شما گناهان بزرگ نیامدی، خدای بزرگ چون من عذابی بر شما نفرستادی… از جمله پرتکرارترین این سوالات این است که چگونه این سرزمین که زمانی مهد دانش و علم و خواستگاه دانشمندانی چون ابوعلی سینا، خوارزمی، ابوریحان بیرونی، زکریا رازی و… پس از پیروزی انقلاب اسلامی این کتاب ممنوع اعلام میشود. این مجموعه سری امریکن هم دارد که البته هنوز در ویرایش دوم است و به شهرت سری بریتیش آن نیست. این گروه که خود را به نام “شاهکار افغان” معرفی می کند در نامه ی به یکی از رسانه های الکترونیکی گفته است که این گروه را دوتن از افغانان تشکیل داده اند و سایت های که محتوای آن طرفدار ی از امریکا و پاکستان می باشد ،را در دستور قرار دارد و بزودی این سایت ها هک خواهند شد. این کتاب به 36 سال پیش برمیگردد و حادثه چرنوبیل را که در 26 آپریل 1986 رخ داده است بازگو میکند. This a᠎rt icle has  been w ritten  with G SA  Content​ G​en​erat or DEMO .

این کتاب که نوشته اریک هابسبام است از جمله بهترین کتاب های تاریخی بدون سانسور است که درباره اروپا نوشته شده است. هنگام استفاده از این برنامه کاربردی میتوانید تنظیمات نمایش و خواندن را متناسب با نیاز مطالعه خود تنظیم کنید. اما کتاب مبانی موسیقی با طرح مباحثی مانند ساز شناسی و تئوری موسیقی ایران که عموما در چند کتاب مختلف قابل دسترسی است باعث شده تا از تهیه ی چند کتاب پراکنده بی نیاز باشیم. کتاب دو قرن سکوت از جمله بهترین کتاب های تاریخی ایرانی است که به بررسی شفاف دلیل حمله اعراب به ایران و حوادث پس از آن میپردازد. سپس دکتر زرینکوب به اصلاحات زیادی در متن کتاب پرداخته و بار دیگر در سال 1336 کتاب دو قرن سکوت به چاپ مجدد میرسد. این کتاب بار اول در سال 1330 به انتشار میرسد. همانطور که از نام این اثر پیداست. این اثر را میتوان از جمله بهترین کتابهای تاریخ معاصر ایران دانست. در ادامه به بررسی چند نمونه از برترین کتاب های تاریخی ایران میپردازیم که پیرامون تاریخ کشورمان نگاشته شدهاند. بنابراین سنگین کردن متن با مطالب تخصصی که باید به کار افراد فرهیخته تر بیاید فضل فروشانه و نامطلوب است. او خاطرنشان کرد: با این ظرفیت بزرگ دانشجویی باید در عرصه هنر حداکثر استفاده را ببریم حتی ما بدنبال فروش آثار هنری دانشجویان نیز هستیم هر دانشجو هنرمندی که در دانشگاهها اثری تولید کند برای او منفعت مادی و معنوی خواهد داشت و در این زمینه یارانه و سوبسید هم قرار خواهیم داد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد این کتاب لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید