چرا کتاب موفق می شود

معرفی مبانی،مفاهیم،سازها و فرم های موسیقی بررسی سیر تاریخی-اجتماعی و سبک های هنر موسیقی در دوره های قرون وسطی ، رنسان،باروک،کلاسیک،رمانتیک و صده بیستم،همراه با ارائه سرگذشتی کوتاه از آهنگسازان مهم هر دوره و تحلیل سبک و گزیده ای از آثار آنان-که اغلب با طرح های شنیدنی همراه شده اند-پیکره اصلی کتاب را تشکیل میدهند.بررسی موسیقی جاز،نمایش های موزیکال،موسیقی راک و نیز گزیده ای از موسیقی غیر غربی در این کتاب،همگام با دیدگاه های پژوهشی دهه اخیر،چشم انداز موسیقی های رنگارنگ تری رابرای خواننده فراهم آورده است.کتاب درک و دریافت موسیقی ، به نویسندگی راجر کیمی ین و ترجمه ی حسین یاسینی ، توسط انتشارات چشمه چاپ و توزیع شده است. از هنگام چاپ ویراست اول آن در ۱۹۷۶ تا امروز که ترجمه ی ویراست پنجم آن به فارسی ترجمه شده است، یکی از معتبرترین کتاب های درسی سال اول رشته ی موسیقی و نیز دوره های درک موسیقی برای دانشجویان دیگر رشته ها در ایالات متحده بوده و طی این سال ها در هر ویراست کامل تر و به روزتر شده است. این کتاب، که حاصل بیش از چهل سال تجربههای عملی و نظری مؤلف است، موارد مختلف پیوند شعر و موسیقی آوازی را با زبانی روشن و ارائهی نمونهها و مثالهای موسیقایی بیان میکند.  Post was created with G SA Con te᠎nt G᠎ener at​or Dem​oversion​!

آنچه همه درباره کتاب موسیقی می گویند اشتباه است و چرا

در حالی که این کتاب برای نوازندگان متوسط و پیشرفته نوشته شده است، بیش از 500 صفحه این کتاب حاوی بیش از 750 مثال است تا شما را با زبان نوازندگان جاز آشنا کند. 8) است و نوشته شدهاست: For an account of his life and work, as well as a selection of his writings and a complete bibliography of his works, see Maḥmud Ḥesābi, Rāh-e mā, goftārhāʾi az Sayyed Maḥmud Ḥesābi, Tehran, 2000 (however, فروشگاه کتاب موسیقی the foundation of a number of institutions attributed to Ḥesābi in pp. فیلم The Da Vinci Code با اقتباس از رمانی با همین نام در سال ۲۰۰۶ میلادی به تهیهکنندگی برایان گریزر و ران هاوارد توسط استودیو Columbia Pictures با بودجهای ۱۲۵ میلیون دلاری تولید شد و فروشی فوقالعاده خوب معادلبا ۷۶۰ میلیون دلار را پشتسر گذاشت. باز هم یک همکاری موفق دیگر میان استیون اسپیلبرگ و تام هنکس که این بار منجر به ساخت فیلم Saving Private Ryan شد. فیلم Splash دومین تجربه بلند سینمایی تام هنکس بهشمار میرود و نخستین همکاری او با نویسنده این فیلم یعنی لاول گانز که بعدها به همکاری این دو نفر در فیلم A League of Their Own منجر شد. و در صورتی که دسترسی به سایت ندارید و خرید اینترنتی براتون سخته از طریق تماس با شماره ی. ᠎Po st was c​reated with t he ​he​lp of sahandbook C ontent​ Generat᠎or D emover᠎sion .

کتاب های موسیقی شناسی

اطلاع گرفتن، اظهارنظرکردن و به دفاع و نقد پرداختن، عرصه گسترده و وسیعی بود که وقت زیادی از آیتالله صافی میگرفت و خصوصاً در دوران مرجعیت، وقت کم میآوردند! آیتالله صافی در راه حفظ و نشر میراث شیعه، قدمهای بزرگی برداشت. از راه این صداها است که آنچه را رخ می دهد درمی یابیم؛ برای برقراری ارتباط با محیط خود به صداها نیاز داریم. این متن ها، حاشیه نویسی هایی کوتاه دارند که بیانگر ارتباط کلام و موسیقی است و خواننده را در پی گرفتن سیر دراماتیک اثر یاری می دهند. شمار فراوان طرحهای شنیدنی، که لحظه به لحظه مهم ترین نکته های موسیقایی در آنها بازگو می شود، سبب ارتباط ملموس با موسیقی و مطالب کتاب شده و خواننده را یاری می دهد تا درست بودن برداشت هایش را از مطالب کتاب محک بزند. به کارگیری واژگان و مفاهیم موسیقایی، اجتناب از تحلیل های سلیقه ای یا احساساتی، تحلیل اوضاع اجتماعی هر دوره برای درک روشن ویژگی های سبک شناسانه موسیقی آن، خلاصه ای از سرگذشت آهنگسازان مهم هر دوره و تحلیل زنده نمونه هایی از آثار آنان و حتی بررسی موسیقی مردم پسند غربی با معیارهای علمی، همگی از مواردی هستند که کتاب راجر کِیمی یِن را در نوع خود شاخص و ارزشمند ساخته اند.

چگونه چیزی کتاب خود را بدست آوریم

هر بخش کتاب با بحث پیرامون ویژگی های سبک ز دوره، گرایش های فرهنگی آن و نیز جایگاه موسیقی و موسیقیدانان درجامعه آن دوره آغاز می شود. خب، همونطور که تو بیوی دوره هم به این موضوع اشاره شده و خودتون هم شاهد بودید و هستید که آموزشگاه های موسیقی حتی با بهترین و سرشناس ترین اساتید(دقت کنین، اساتید رو زیر سوال نبردم و به علم و استادیشون اقرار میکنم) به دلایل مختلف که میتونه بیشتر سرگرم کردن هنرجو و زیاد کردن ترم ها و شهریه، نداشتن امکانات و بروز نبودن و… استاد مصطفی کمال پورتراب (1395- 1303) آهنگساز و از اساتید بنام حوزهی تئوری موسیقی است. اینها مسجل است و ما از این بابت به دکتر حسابی احترام میگذاریم. ChatGPT همچنین میتواند در مورد کاری که میخواهید انجام دهید به شما پیشنهاد یا راهنمایی بدهد. کتاب تئوری موسیقی یا موسیقی نظری، مهمترین و شناختهشدهترین اثر این نویسنده است که در آن به تئوری موسیقی ایرانی و همچنین موسیقی کلاسیک پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید