کتاب موسیقی برادر علامه طباطبایی Money آزمایش

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: موضوع این کتاب بررسی ردیف و تلاش برای شناخت آن و رابطه با اجرای موسیقی است؛ هدف از تهیه کتاب، معرفی ردیف و موسیقی برخاسته از آن و مسائل فرهنگی موسیقی ایرانی برای مخاطبان آن در امریکای شمالی و پژوهشگران اروپایی بوده است. در این قسمت چند پادکست مرتبط با موسیقی را معرفی میکنیم تا بتوانید در کنار انجام کارهایتان از شنیدن آنها لذت ببرید. در کنار این کتابها، برای آموختن این علم به شیوه روسی، کتابهای «پلیفونی» نوشته گریگوریف و نیز کتاب جدیدتری از فرایانوف، منابع مناسبی جهت آموختن کنترپوان میباشند. بعد از انتشار برگردان انگلیسی کتاب در سال 2018 موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد. کتاب را دنیس استیونس انگلیسی نوشته که از دانشگاه آکسفورد دکترای موسیقی و ادبیات نمایشی گرفته است. «موسیقی استخوان» پیوند ما با گذشته خود و مساله حفظ زمین را در یک فضای سورئال در یک دهکده کوچک انگلیسی روایت میکند. فیلم ترمینال با الهام از داستان یک پناهنده ایرانی به نام مهران کریمی ناصری ساخته شده است. از میان گیاهان سبزی به وسعت دریا، آدم میتواند آن پرچین سپید بزرگ را ببیند که از هر طرف آن را احاطه کرده است؛ حصار بیپایانی که به همان اندازه که از مکان میگذرد، از زمانها میگذرد؛ حصار بیانتهایی که هیچ انسان و حیوان و پرندهای نمیتواند آن را دور بزند، اگر کسی بتواند از این حصار بگذرد گویی از ابدیت، گذشته است و اگر کسی بتواند همه شهر را بگردد، انگار از میان زیباییها و رؤیاها و دردهای کشتهشده تمام تاریخ بشر گذشته» («شهر موسیقیدانهای سپید»، ص ۷۴۵). Th᠎is c on᠎tent was cre ated  by G SA Conte nt Gener ator  Demover sion .

حقایق، تخیلی و خرید کتاب موسیقی

فیلم Splash دومین تجربه بلند سینمایی تام هنکس بهشمار میرود و نخستین همکاری او با نویسنده این فیلم یعنی لاول گانز که بعدها به همکاری این دو نفر در فیلم A League of Their Own منجر شد. اما آنچه در این یادداشت اهمیت مییابد نه بررسی تطبیقی این دو اثر بلکه مقوله جنگ و هنر است، صدالبته اگر بخواهیم نگاهی تطبیقی به دو اثر داشته باشیم نیازمند مقالهای دیگر خواهیم بود، در نتیجه به همین موارد کوتاهی که اشاره شد بسنده میکنیم، و روی مسئله هنرمند و جنگ معطوف خواهیم شد. اگر اسکار مجبور است برای مدتی از طبل حلبیاش دور بماند و رنجی طاقتفرسا را متحمل شود به همان اندازه جلادت کفتر نیز زمانی که باید موسیقی را از یاد ببرد دچار پریشانی میشود، اگر اسکار مجبور است از وسط دوزخ جنگ جهانی هنرش را به سلامت نگه دارد، جلادت نیز مجبور است از دوزخ چندین جنگ در منطقه خاورمیانه هنرش را در امان نگه دارد، هر دوی آنها در این جنگها، سلاحی جز موسیقی ندارند، هردوی آنها عاشقپیشگانی منحصربهفرد هستند، تمام این فاکتورها و از همه مهمتر رئالیسم جادویی، دو اثر را به منبع هم نزدیک میکند. انتظاریان در پایان درباره کتابهای تجدید چاپی خود اظهار کرد: «کمی گمشدهام» که نویسنده و تصویرگر آن کریس هوتن یک کتاب مصور است برای خردسالان که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی به تازگی تجدید چاپ شده است.

اپلیکیشن های کتاب الکترونیکی

شهلا انتظاریان مترجم کتاب «موسیقی استخوان» نوشته دیوید آلموند که به همت انتشارات ایران بار به چاپ رسیده است در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا عنوان کرد: این کتاب مانند سایر آثار آلموند یک اثر خاص و متفاوت است که به نوعی مسائل خانوادگی، جهانی، صلح، محیط زیست و… به خانه که برگشتم دیگر آفتاب زده بود و هوش وحواسم اصلاً به جا نبود، چون به نظرم رسید دوباره صدای قدم های «دخترکان» را بر کف دالان می شنوم، نگاه پرسشگرشان را می بینم، چین های پیشانی شان را، لبخندشان را. ولی افسوس که خانه کاملاً خالی بود. با همان لباس هایی که تنم بود به بستر رفتم و فوری خوابم برد. مطلب دیگر از ویژگی های این ساز به خاطر شکل ظاهر و یا تعداد سیمان نیست بلکه به خاطر شیوه نوازندگی آن است.سه تار را می توان نوعی تنبور دانست که تارهای آن را از پایین به بالا با ناخن انگشت اشاره دست راست می نوازند تا تاکید بر نت و ضربه قوی حاصل آید. با این حال از چگونهگی شعرهای این دفتر میتوان دریافت که محمود فارانی از همان آغاز با زبان، تخیل و آگاهی قابل توجه پا به سرزمین شعر و شاعری گذاشته است. ماجراهای هول انگیزِ زندگیِ این شخصیت جذاب و مرموز در کتاب پیش رو، هنگامی آغاز می شود که روزی از روزها، با جنازه ی یکی از همسایگان خویش، موسوم به «پاگنده» مواجه می شود.

کتاب برای Dummies

چرا که تاکنون نه متدی برای آموزش آکوردنوازی با سهتار در کوک کلاسیک آن عرضه شده و نه کتابی حاوی نت تنظیمشده ترانههای پاپ برای مشتاقان این ساز پیش روی آن قرار گرفته است. در «شهر موسیقیدانهای سپید» جنگ در برابر هنر قرار میگیرد. » گرفته تا «دریاس و جسدها»، ما با شخصیتهایی طرف هستیم که بیشتر زمانشان را در میان جنگ میگذرانند، جنگی که تکرار میشود و تکرار میشود و پایانی ندارد، دقیقاً مسئله شخصیتهای بختیار علی این است که یا از روی تاریخ میپرند، یا اینکه تاریخ را تکرار میکنند. در نتیجه موسیقیدانهای بختیار علی همانند طبال کوچکجثه گونترگراس از قدرتی ماورائی برخوردارند. نامی که از همان ابتدا با مخاطبش به تفاهم میرسد که قرار است با اثری جادویی روبهرو باشد، در واقع از همان ابتدا سخن از شهری به میان میآید که موسیقیدانهایش سفید هستند، این نام زمانی اهمیت مییابد که میخواهیم این اثر را با یکی از پرآوازهترین آثار تاریخ یعنی «طبل حلبی» گونترگراس مقایسه کنیم، وقتی که به نام اصلی اثر توجه میکنیم با واژه موسیقار (شاری موسیقاره سپییهکان) روبهرو میشویم؛ واژهای که حداقل برای زبان کردی بیگانه است، با کمی تحقیق متوجه خواهیم شد که این واژه از اساس واژهای آلمانی (Musiker) است، و از همان ابتدا مشخص میشود که نام اثر متأثر از ادبیات آلمان است.

دیدگاهتان را بنویسید