گول کتاب های تاریخی را نخورید

کتاب بینوایان، اثر بینظیر ویکتور هوگو، از رمانهایی است که هر بار خواندنش حرفهایی تازه برای گفتن دارد و هر بار نیز احساسات مخاطبش را بر میانگیزد. ویکتور هوگو مهمترین مقطع تاریخ فرانسه را در رمانی با شخصیتهای زنده به تصویر کشیده است. موضوع این کتاب چنان که اسم آن مینماید، تاریخ ایران قدیم است. دکتر سارا برتون نگارش این کتاب تاریخی طنز را بر عهده داشته است. از جمله مواردی است که در این نرمافزارهای کتاب خوان وجود دارد. این کتاب با آنکه در ژانر تاریخی است، مؤلف آن را با روایت داستانی عاشقانه و گیرا، که سرشار از ماجراهای هیجانآفرین است همراه کرده است. پایین بودن بهرهوری، سطح فنآوری و تولید داخلی، بالا بودن نرخ فقر و بیکاری و همچنین فساد اقتصادی، همراه با ناامنی، چالشهای اصلی اقتصاد این کشور است. تماشای این عنوان جذاب از فهرست فیلم های موسیقی محور را از دست ندهید. این فهرست از کنفسیوس تا لیپو و از آبراهام لینکلن تا والت ویتمن را شامل میشد. در باب اهمیت این کتاب همین بس که یک دوره فشرده تاریخ تمدنی و تاریخ جهانی با نگاهی قیاسی و تطبیقی برای شما در چنته دارد. کتاب تاریخی خوب عبارتی بسیار کلیست اما بدون شک برای اثری مانند کتاب تاریخ مشروطه ایران برازنده به شمار میآید و احمد کسروی با دقتی مثالزدنی تمام زیر و بم این دوره تاریخی حساس را در اختیارتان قرار میدهد.

بهترین کتاب های موسیقی

اما باید گفت از آن جایی که جواب بسیار از سوالات ما و همچنین راه حل بسیاری از مشکلات را می توان در کتاب های تاریخی به دست آورد، توجه بیشتر به کتاب تاریخ ایران و جهان در سطح جامعه و برای آحاد مردم امری ضروری است. خواندن کتاب­های تاریخی برای بسیاری از ما کار سختی و خسته­کننده­ای است اما برای کسانی که به تاریخ علاقمندند بسیار جذاب است. کتابهای پیش رو از بهترین و مناسبترین کتابهایی در حوزه تاریخ جهان هستند که خواندشان سبب ایجاد دهها پرسش و مساله در ذهن مخاطب میشود. در بخش سوم کتاب که «خلق دیالوگ» نام دارد، نویسنده در پی آن است که نقش عواملی همچون انتخاب واژگان، سبک بیان و لحن مناسب را در ایجاد دیالوگ ها منحصر به فرد و مختص شخصیت ها تبیین کند. اسلام یکی از ادیان بسیار مهم و تأثیرگذار در دنیاست؛ بنابراین حتی اگر عقاید مذهبی ندارید به عنوان یک فرد علاقهمند به تاریخ، خوب است نگاهی به سیر آن داشته باشید.

با کتاب چه چیزی نامناسب

اندیشههای وی نهتنها بسیار فراتر از یک اجرا پیش رفت، بلکه به فردی معمولی نیز این امکان را داد که از دستاوردها و زندگی مردان و زنان بزرگ تاریخ، مستقیماً از زبان ویل و آریل کلیک کنید دورانت، باخبر شود. رو برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی نصب شده اجرا میکنیم. در این رمان طولانی بیش از ۵۸۰ شخصیت با دقت توصیف شدهاند و یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی قرن نوزدهم روسیه است که به شرح مقاومت روسها در برابر حملهی سپاه ناپلئون بناپارت میپردازد. از قضا کتب تاریخی برای این گروه مانند همان فیلم خوب است یعنی بایست و میبایست خوانش آن، آزارشان دهد؛ البته آزاری از جنس دلنشین! یک گروه دیگه هم به سرکردگی یه لات دیگه به نام اسی رمضون از یه محله دیگه حرکت کردن و به گروه طیب ملحق شدن، اونا افرادی رو که پیراهن سفید یعنی پیراهن افراد مرتبط با کمونیست ها تنشون بود رو به باد کتک میگرفتن و ماشین ها رو مجبور میکردن که بوق بزنن و در حمایت از شاه شعار بدن. معتقدم میتوان تلفیق و سنتزی از دو رویکرد اخیر را در مواجهه با متن تاریخی داشت؛ تکلیف گروه نخست که مشخص است؛ آنها فقط در ردهبندی حضور دارند!

کتاب می تواند برای همه سرگرم کننده باشد

حسن پیرنیا و عباس اقبال آشتیانی نیز از جمله نویسندگانی هستند که توانستهاند با همکاری یکدیگر این عمل ناممکن را به سرانجام برسانند و در کتاب تاریخ کامل ایران شما را با دو بخش تاریخی این سرزمین یعنی پیش از اسلام و پس از اسلام آشنا میکنند. مطالعه آثار علامه عسکری نیز ارزشمند و با این رویکرد بسیار قابل استفاده است. این کوآنها اولین بار در سال ۱۲۲۸به دست یک استاد چینی ضبط شدهاند. بهترین و پرفروشترین کتابهای تاریخ اسلام در کتابراه کدامها هستند؟ البته اپل بوک را میتوان یکی از اپلیکیشن برتر کتاب صوتی iOS هم دانست؛ چراکه آرشیو کتابهای صوتی این بستر بسیار کامل و جذاب است. این کتاب نزدیک به هزار صفحه دارد و یکی از بهترین کتابهای تاریخ ایران از ابتدا تا امروز محسوب میشود. از جمله جامعترین کتابهای «تاریخ جهان» در زبان فارسی با ترجمهای خوب است و ویژگی مهم آن دربرگرفتن تحولات محیط زیستی و اجتماعی و اقتصادی همگام با تحولات سیاسی است. در این پست قصد داریم برخی از بهترین اپلیکیشن کتاب خوان را به شما معرفی کنیم تا اگر شما نیز به کتاب خواندن علاقه دارید، کمکی کرده باشیم و در انجام این امر خوب در کنار شما باشیم. فیلوکتابها (دوستداران کتاب) و آنهایی که معمولاً کتابخانهای شخصی در منزل ترتیب دادهاند، علاقه خاصی به داشتن دستکم چند کتاب تاریخی مبنا دارند و قاعدتاً البته چون آنان را در زمره کتابخوانان قرار دادهایم معتقد به نقش مؤثر تاریخ در وضعیت فعلی هستند. This da​ta has  be​en done  with G᠎SA Content  G enerator Demoversi on!

دیدگاهتان را بنویسید