4 راه برای اختراع مجدد بهترین کتاب های موسیقی خود

طاقچه در تابستان ۱۳۹۵ یک مسابقه کتابخوانی با همراهی برنامه تلویزیونی خندوانه برگزار کرد و در زمستان همان سال کتابهای صوتی نیز به فروشگاه کتاب اضافه شدند. این کتاب شامل مقدمه ای با این مضمون می باشد: تعریف موسیقی، پیدایش موسیقی در دنیا و آشنایی با تمدن های موسیقی پیشین و پیوند آنها با ایران باستان می باشد. در انتهای هر فصل یک آزمون از کل مباحث همان فصل وجود داره که شامل سوالات 4 گزینه ای هست. البته طاقچه اخیراً و با شروع فصل جدید کتاب باز که از شبکه نسیم پخش میشود، بخشی را با عنوان «معرفی شده در کتاب باز» در نظر گرفته که کاربرها میتوانند کتابهای معرفی شده در این برنامه تلویزیونی را مشاهده و دریافت کنند. در هر مکان هدیهای در نظر گرفته شده که میتوانند با روشن کردن مکانیاب گوشی، هدیه را دریافت نمایند. نام نسخه صفر طاقچه که در پاییز سال ۱۳۹۲ منتشر شد «کتاب من» بود. مثلا یکی از پادشاهان اشکانی موسوم به ارد اول دوستدار ادبیات یونانی بود و در مجالس او نمایشهای یونانی مانند تصنیفات« اری پید» را نمایش می دادند . قرار است در آینده مدت استفاده از کتابرو برای هر کاربر به سه ساعت کاهش یابد.

اپلیکیشن های کتاب الکترونیکی

This da ta was w​ritten with t᠎he help  of sahandbook Conte​nt G ener​at or Dem᠎oversi on !

که با نصب این نسخهها میتوانید با یک نام کاربری واردشان شوید و از امکانات و کتابخانۀ خود استفاده کنید. شهناز با چهرهای که مهربانی از آن موج میزند میگوید: «خودم هم اطلاعاتم بالا میرفت. کتاب گام – آرپژ – آکورد – تمرین نوشتهی بهزاد شیرازی، با ارائهی مطالب و تمرینات جامع به هنرجویان این فرصت را میبخشد تا دانش فنی خود را برای نواختن ساز بالا ببرند و اصول اساسی تئوری موسیقی را یاد بگیرند. کنجکاو امکان جدیدی است که کاربران طاقچه میتوانند با قرارگرفتن در یک مکان خاص، از طاقچه هدیه بگیرند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره «زیر چتر لبخند» از کتاب اشعار «صباهنگ» رونمایی میشود. در سومين جلد از مجموعه سه جلدي “دوره آسان آموزش پيانو و ارگ “نخست، اهميت نواختن موسيقي و گوش کردن به آن به صورت جملههاي پي در پي و نتهاي پشت سرهم، نشان داده ميشود ;سپس تمرينهاي مربوط به اجراي نتها به صورت مقطع (استاکاتو)، اجراي نتهاي متصل (لگاتو)، خطوط اتصال و نظاير با ترتيبي مناسب فراهم ميآيد .در پي آن شکلگيري گامها پس از درس نيم پردهها و پردهها به طبع ميرسد که با مثالهاي متعدد همراه است .گفتني است در اين کتاب، در بخش آموزش علايم سر کليد (آموزش گامها) تا حد سه “بمل “و سه “ديز “پيش ميرود و آخرين درسهاي کتاب به آموزش ميزان جديد 8/ 6اختصاص مييابد .مولف يادآور ميشود درسهاي اين مجموعه با در نظر گرفتن تداوم تمرينات و نيز کوتاهي زمان هر تمرين طراحي شده است .اين مطالب براي کودکان هنرآموز فراهم آمده است .

درخواست تجدید نظر کتاب

↑ «گفتگو با مدیر اپلیکیشن طاقچه در برنامه رادیو کتاب». تصاویر و ویدئو و انیمیشن های جذاب ، نقش مهمی در جذب مخطبان دارند. همچنین درتدوین سرفصل های این رشته ها دانش روز وتجربه های اساتید صاحب سبک مدنظر قرار گرفته است. شهاب منا پژوهشگر موسیقی و ناشر کتاب «اصناف تصنیف» ضمن اشاره به ویژگیهای این کتاب موسیقایی که به تازگی با تالیف امین هراتی پیش روی مخاطبان و علاقه مندان موسیقی قرار گرفته توضیح داد: این اثر نخستین پژوهش مبسوط و مستقل در حوزه فرمشناسی با رویکرد تاریخی-تحلیلی در موسیقی ایرانی-اسلامی به زبان فارسی است که در قالب کتاب منتشر میشود و حاصل مطالعه، تأمل و تحلیل چند ساله مؤلف بر رسالات موسیقایی و متون کهن مرتبط است که در بستر تاریخی با رویکردی تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است. به بهترین و ساده ترین شکل ممکن تعاریف و موضوعات پیچیده و درهم تنیده شده کتاب مرحوم مصطفی کمال پورتراب که خب بیچاره تقصیری هم نداشته، خودتون با این مملکت خوب آشنا هستین، انگار مشکل ما ساخت معادل های چرت و پرت و بدون معنا واسه ی کلماتیه که لاتین هستن و در سراسر دنیا تو همه کشورا و با همه زبون ها با اون اسم لاتین نام میبرن کلی دست برده شده رو کتاب و سخت شده، خود شما هم ممکنه سراغ کتاب رفته باشین ولی مختون هنگ کرده باشه، اما مهار به خوبی و به ساده ترین و بهترین شکل ممکن دوره رو یاد میده به ما، اون هم تو فضای اف ال استودیو و با استفاده از پیانو رول که روی شبیه سازی مغز خیلی خوب تاثیر داره. ᠎This c onte nt was wri tten ᠎by G SA Co​nten​t Ge nera᠎to​r  DEMO .

در روایت ردیف ، ردیفهای آقا حسینقلی ، ردیف آوازی عبدالله دوامی ، ردیف میرزا عبدالله ، بیشترین تأثیر ملودیک را بر او گذاشته است. ما به همراه کاوه و مرتضی در کوه و محیط برفی گیر میکنیم و صدای گلولهها را میشنویم. او مجموعاً مدت ۲۶ ماه در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی زندانی بود. یکی از نقدهایی که همواره به سازندگان طاقچه وارد میدانستم، نداشتن برنامۀ مناسب ویندوز بود که از قضا همین یکی دو ماه پیش بالاخره از طاقچۀ ویندوز هم رونمایی شد. کتابراه نیز مانند طاقچه و فیدیبو دارای نسخههای اندروید، آی او اس و ویندوز است. داستان درباره پسری نوجوان است که خواهر نوزادش را از دست داده و این اتفاق تاثیر بدی بر او و خانواده گذاشته و همگی افسرد شدهاند. این کتاب توسط نشر چشمه به چاپ رسیده و رامین ورزنده آن را ترجمه کرده است. یکی از امکانات جانبی و جالب نرمافزار طاقچه، راه اندازی یک کتابخانۀ عمومی مجازی با نام کتاب ساز و آهنگ «طاقچه بینهایت» است. دومین مسابقه کتابخوانی «بخون و ببر» برنامه خندوانه، با کمک طاقچه، از ۷ شهریور تا ۷ مهر ۱۳۹۵ با ۱۰ کتاب برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید