تاب مصاحبه ماهر

در سال ۲۰۱۱ هارپرکالینز مدل جدیدی از امانتدهی را معرفی کرد که پس از ۲۶ بار امانتدادن، کتابخانه میبایست دوباره کتاب را خریداری میکرد. اسفند ماه ۹۲ بود که فیدیبو در ایران راه افتاد و شروع کرد به تولید و پخش ارسال رایگان کتابکتاب الکترونیک. طاقچه و کتابراه هم در مجموع همین راه را رفتند و همهی این سامانهها علاوه بر فروش کتابهای الکترونیکی شروع کردند به عرضهی ایبوکهای مجانی که نسبتاً هم مورد استقبال قرار گرفت. مجموع این حقوق دیجیتال برابر با حدود ۳۰۰۰ نسخه کتاب الکترونیکی است که مصرفکننده هر نسخه از آن را حدود ۱۸ دلار خریداری میکند؛ و این تازه جدای از نسخه چاپی است که کتابخانه تهیه کرده است. در آن زمان سیستم کتابخانه ۳۱۰ مجوز دائمی کتاب صوتی با قیمت ۲۹ هزار و ۴۵۰ دلار و ۶۳۹ مجوز یکودوساله با قیمت ۲۲هزارو۵۱۲ دلار خریداری کرده بود. راکوتِن، سازنده کتابخوان الکترونیک کوبو، سال ۲۰۱۵ اُور-درایو را بیش از ۴۰۰میلیون دلار خرید و سال گذشته آن را به شرکت خصوصی کی.کی.آر فروخت. سال گذشته، بیش از ۱۰۰ سیستم کتابخانهای، هرکدام حدود یکمیلیون کتاب را در کاتالوگ اُور-درایو بررسی کرده و این شرکت رقم بهتآور ۴۳۰ میلیونی را برای امانتدهی کتاب گزارش کرد که نسبت به سال گذشته یکسوم افزایش داشته است.

کتاب شیمی دهم

قیمت بالای مجوز کتابهای الکترونیکی در بلندمدت میتواند برای کتابخانهها غیرقابلپذیرش باشد. احتمالا خوانندگان آتی بیشتر به محتوای دیجیتال روی خواهند آورد؛ اما شاید روند دسترسی دیگر شبیه چیزی که حال در جریان است، نباشد. آنها حق توزیع دیجیتال را به فروشندگان شخص ثالث نظیر اُور-درایو میفروشند و افرادی مثل استیو پُتَش حق مولف را به کتابخانهها میفروشند. گاربس یکراست به سراغ جسمانیت و اروتیسم میرود، یا به تعبیر آدری لُرد4، به سراغ ارتباطِ میان حسمان از خویشتن و نیرومندترین احساسات فروخوردهمان. شرکتی که اپلیکیشن محبوب Libby را ارائه کرده و آنطور که در توضیحات این برنامه در اپلاستور آمده «این امکان را به شما میدهد که با قیمت مناسب یا رایگان به کتابهای الکترونیکی، کتابهای صوتی و مجلات دسترسی پیدا کنید.» بخش عمده درآمدهای اُور-درایو از اضافهبهای محتوای دیجیتالی به دست میآید که به مدارس و کتابخانهها ارائه میدهد. شرکتی که به اُور-درایو تبدیل شد، اواسط دهه هشتاد به عنوان یک شرکت دیجیتالسازی اسناد در حومهای از کلیولند شروع به کار کرد. سال گذشته کتابخانه عمومی دنور پرداختهای دیجیتال خود را بیش از ۶۰ درصد افزایش داده، به ۲.۳میلیون رساند و حدود یکسوم بودجه مجموعههای خود را صرف محتوای دیجیتالی کرد که سال قبل از آن تنها ۲۰ درصد بود.  Th​is  data h as been creat ed wi᠎th t᠎he help of GSA Con᠎te nt G en᠎er​ator Dem᠎over᠎sion!

كتاب التربية الاسلامية

نسخههایی مجازی برای خوانده شدن که بسته به توافق با ناشر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزانتر از کتابهای چاپی عرضه میشوند. آمار جالبتر اما مربوط است به داده های NPD BookScan که در Publishers Weekly گزارش شده، بر طبق این آمار طی سال ۲۰۱۶، فروش کتاب الکترونیکی تقریباً ۱۵ درصد کاهش داشته و به حدود ۱۷۹ میلیون نسخه رسیده است. طی سال های اخیر با بهره مندی از یک فروشگاه آنلاین توانستیم همراه شما دوستان و علاقمندان کتاب و کتابخوانی به هر دو صورت حضوی و مجازی باشیم. انتشارات آثار سبحان در طول دو دهه فعالیت شبانه روزی سعی و تلاش بر آن داشته که کتاب های مورد نیاز جامعه علوم پزشکی را منتشر کند و ثمره این تلاش به شکرانه خداوند متعال کتاب هایی هستند که در سراسر وطن عزیزمان مورد استفاده اقشار مختلف از جمله اساتید -دانشجویان جویندگان و پژوهشگران علوم پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است وامیدوارم به یاری خداوند باری تعالی و همچنین همراهی و هم دلی شما بزگواران بتوانیم در پیشرفت و پویایی علم کشور عزیزان هر چند قدم کوچکی برداریم .

کتاب اثر مرکب

مطالعه و کتابخوانی از جمله موضوعاتی است که در بسیاری از فرهنگها بر آن تاکید شده و یکی از سادهترین روشهای کسب علم و دانش است. این کتاب به دلیل اینکه به موضوعات جذاب و کاربردی پرداخته است موجب شده است که نوجوانان علاقه بسیاری به تدریس این کتاب داشته باشند. در سایت سعی شده نرم افزارهایی که نحوه فعال سازی پیچیده ای دارند به همراه آموزش فعال سازی قرار داده شوند. اما مقالاتی که امروز دربارهی بازار کتابهای الکترونیک تدوین میشوند رنگ و بوی دیگری دارند. میشل جسکی که مسئول نظارت بر کتابخانههای عمومی دنوِر است میگوید: «این حقوق اغلب تاریخ انقضا دارند و بهطور کلی هزینه تامین کتابهای الکترونیکی برای کتابخانهها را بسیار بیشتر از کتابهای چاپی میسازند.» محتوای دیجیتال در زمینه قیمتها قدرت بیشتری به ناشران میدهد؛ زیرا به آنها اجازه میدهد تا با کتابخانهها متفاوت از سایر خریداران رفتار کنند. در روزهای اول قرنطینه، کتابخانه عمومی نیویورک شاهد افزایش دانلودها بود که این امر منجر به طولانیشدن زمان انتظار برای کتابهای معروف میشد.

دیدگاهتان را بنویسید