4 راه‌ها می‌توانید دریافت کنید اضافی کتاب در حالی که خرج کردن کمتر

ذکر منابع در اول کتاب نیز ابتکار جدید است. از نظر دانش یا علم تجری امکان فهم کامل ان وجود ندارد و لاجرم به اموزه های دینی روی می اوریم مثلا در مورد خلقت افرینش و گذشته و اینده بشر از نظر دین کاملا معلوم است ولی دانش تجربی چنین توانایی ندارد تا افرینش بشر را توجیه کند و آینده را نیز به صورت کامل ترسیم نماید. وی با اشاره به اینکه تاریخ نوشتن و جستجوی حوادث و رویدادهای تاریخی جستجو در میانه 2 سپر تاریکی بزرگ است گذشته ای که هر چه به ان رجوع کنیم بیشتر به تاریکی ان پی می بریم که برای بشر فهم ان غیر ممکن می گردد علت رجوع به متون دینی و اسطوره ای برای فهم افرینش را همین عدم ظرفیت علم بشری عنوان کرده و افزود به همین خاطر است که نخستین اگاهی تاریخی بشر یا بنیاد دینی دارد یا اسطوره ای. سلطانی معتقد است اینده نیز غیر قابل دستیابی بوده و تاریخ عبارت است از مابین این دو تاریکی و در چنین زمانه ای اگاهی تاریخی کوششی است از طرف انسان تا بر سرنوشت خویش مطلع شود در گذشته و حال که شاهد تجدد تاریخ هستیم بر قیاس نظام ادیان کوشش صورت تا روایت فروگرایانه از تاریخ صورت بگیرد و دید سیستماتیک از تاریخ و چیستی ان ارائه دهند. Data w as generated ᠎wi th the  help of GSA Conte nt  G᠎en erat​or Dem oversion᠎!

کتاب صوتی فارسی

ما در زمان حاضر نسبتمان 9 یا 10 به یک است و به شدت در حال نزدیک شدن به آستانه هستیم! پدرش اهل پنجشیر و مادرش اهل اندراب ولایت بغلان است در اندراب متولد شده و در کندوز درس خوانده و از روی نسبی بغلانی و پنجشیری و از نظر فکری متعلق به تمام افغانستان است و در جنگها امر جبهات اندراب و خنجان و در زمان مجاهدین معین وزارت مالیه و سخنگوی جبهه متحد هم بوده. فردی شصت و یک ساله بازنشسته نیروی انتظامی و ساکن بندر لنگه که از زمان نصب طاقچه ۶۸ هزارو ۴۰۸ دقیقه کتاب روی طاقچه خوانده بود. سلطانی افزود: در جایی که پای ادبیات دینی نبوده اسطوره پیدا شده اگر چه زیان دین و اسطوره تا حد زیادی با هم نزدیکند و شباهتهای زیادی را می توان میان روایت دینی از تاریخی و روایت اسطوره از گذشته دینی یافت از همین رو است که از نظر مسلمانان سنت تاریخ نویس نقطه عطف در تاریخ نویسی از زمان افرینش شروع می شود و با تاریخ پیامبران ادامه پیدا می کند و تا زمان تاریخ نویسی فعلی ادامه پیدا میکند”. داستاننویسی به مثابهی شغل، کتابیست که نه فقط طریقت نوشتن به سبک مواراکامی، بلکه چگونه زیستن و بودن در جهان، در قامت یک نویسندهی مهم و اثرگذار را روایت میکند و از بختیاری ماست که این مهم را خود نویسنده در اختیارمان قرار داده است.

 Data was generat​ed by GSA C​on​te nt Generator D emov ersion!

این کلمه در دیگر کتابها ترجمه شده اند به معنای اصیل و نجیب ترجمه شده ولی تاجیک اصیل محلی بسیار دو راز ذهن می باشد. در این مجموعهی ۸ جلدی، داستانهایی از کلیله و دمنه، مثنوی مولانا، مرزباننامه و داستانهای قدیمی دیگر با زبانی ساده و همراه با نکات آموزنده وجود دارد که برای مخاطبانش بسیار مفید و البته لذتبخش است. به گزارش خبرنگار شفقنا افغانستان از کابل، اگر چه مردم هزاره از اقوام اصلی افغانستان می باشند اما در طول تاریخ این سرزمین همواره از سوی حکام جابر و مستبد مورد تبعیض سیستماتیک و هدفمند قرار گرفته و در برهه هایی از تاریخ حتی هزاره بودن نبز جرم بوده و کشتارهای وسعی نیز به این مردم تحمیل گردیده است. اگر چه در مورد تاریخ، فرهنگ و زبان مردم هزاره تحقیقات زبادی صورت گرفته و نظریات گوناگون در مورد تبار، تاریخ و فرهنگ آنها نیز ارائه گردبده اما هیچکدام تا حال به صورت قطعی به اثبات نرسیده اند. پس از ارائه نقدهای ذکر شده توسط کارشناسان، داکتر مهدی به سخنرانی پرداخته و انگیزه خود از نوشتن چنین کتاب را بر شمرد:1- من در اندراب تولد شده ام که حداقل یک سوم ان هزاره ها می باشند و در دلم این بود که در مورد این مردم به تحقیق پرداخته و علتهای حضور کمرنگ آنها را در جامعه افغانی بررسی نمایم.

در ادامه این جلسه نقد، محمد قاسم وفایی زاده، استاد دانشگاه و از مدیران لیسه معرفت یکی از مشکلات کتاب را بخش تاریخی آن دانست که بسیار فهمش مشکل است و یافتن هزاره ها در لابلای تاریخ بسیار مشکل می باشد و در این مورد دسته بندی صورت نگرفته است. تنگنای مالی خانواده ها برای ما بسیار مهم است اما دغدغه کودک دلبند شما برای ما بیشتر است. این شکست که در پی اجرای بسیار ضعیف او در یکی از قراردادهایش شکل میگرد، علاوه بر اینکه باعث می شود تا نتواند دستمزد آن قرار داد را به طور تمام و کمال دریافت کند، موجب شکب گیری یک رسوایی هنری برای او شده و بسیاری از قرارداد های اجراهای بعدی او، یکی پچس از دیگری لغو می شود. وی گفت: یک ویژگی کار تحقیقی این است که نظریات دیگران را ذکر کرده و نقد نماید دیگر نویسندگان هزار چشمه را نیز در معنای هزاره ها استفاده کرده اند و نیز کلمه هزار اسب.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سایت های خرید کتاب با تخفیف لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید